2008年10月3日

Oasis - Dig Out Your Soul

這個Blog常常假借撥放一些歌曲來透露出點什麼
因為我不是那麼擅長對人吐露心事

我想今年真的應該算是英搖年
Coldplay、The Verve
10月Oasis的新專輯《Dig Out Your Soul》也要出來了








第一首主打歌 The Shock of the Lightning 放出來的時候馬上讓我帶起了耳機
一遍又一遍的聽著覺得可以一掃我心中的陰霾
但我這人就是這樣
每次想要融入大家瘋瘋癲癲的時候
心中卻一直提醒著自己嚮往的那個小角落
總是只能在那裡才能感到安心
當一個人的時候或許才是我享受生活的開始

後來我得出的結果是
我身邊並沒有什麼所謂的同好朋友
那種可以

「什麼影集超好看可以追一下 Gossip Girl、Heroes、Secret Diary Of A Call Girl ‧‧‧」
「最近什麼團出了什麼專輯」
「最近有哪些好看的卡通、漫畫、電影」
「看了什麼書」
「聽到了什麼音樂」
「欸 ~ 你有玩吉他英雄嗎 !? 要不要等世界巡迴出來時當我的吉他手,我訂了一套;幹!要六千多耶」
「知道嗎?我最近在玩BoardGame超好玩的,要一起嗎?」

我跟自己所謂的朋友到後來所接觸到的東西大不相同了
怎麼會這樣啊
算了去花口舌講這些的勇氣說不定都沒有

anyway
要笑就笑吧
因為有一天我真的好想好想你
所以




相較之下這種調調我可以聽的比較久



The summer sun, that blows my mind
Is falling down on all that I’ve ever known
Time’ll kiss the world goodbye
Falling down on all that I’ve ever known
Is all that I’ve ever known

A dying scream makes no sound
Calling out to all that I’ve ever known
Here am I, lost and found
Calling out to all.

We live a dying dream
If you know what I mean
And I that I’ve ever known
It’s all that I’ve ever known

Catch the wind that breaks the butterfly
A crying rain that fills the ocean wide
I tried to talk with God to no avail
Calling up in and out of nowhere
Said “if you won’t save me, please don’t waste my time”

The summer sun, that blows my mind
Is falling down on all that I’ve ever known
Time will kiss the world goodbye
Falling down on all that I’ve ever known
Is all that I’ve ever known





1 則留言: