2008年8月23日

Travis - Why Does It Always Rain On Me




I can't sleep tonight
今晚我無法入眠
Everybody's saying everything is alright
每個人都說一切都很好
Still I can't close my eyes
但我仍然無法闔上雙眼
I'm seeing a tunnel at the end of all of these lights
我看見光芒的盡頭有條隧道
Sunny days, where have you gone?
美好的晴天, 你到哪去了呢?
I get the strangest feeling you belong
我得到屬於你的陌生氣息
Why does it always rain on me?
為什麼大雨總是下在我身上呢?
Is it because I lied when I was seventeen?
是因為我在十七歲的時候撒了一個謊嗎?
Why does it always rain on me?
為什麼大雨總是下在我身上呢?
Even when the sun is shinning I can't avoid the lightning
即使當時陽光閃耀, 我還是無法避開閃電襲擊
I can't stand myself
我沒辦法忍受我自己
I'm being held up by invisible men
無數隱匿的人們阻礙著我
Still life on a shelf when I've got my mind on something else
那時我已經得到其他的事物, 但我的生活仍困在沙洲上
Sunny days, where have you gone?
美好的晴天, 你到哪去了呢?
I get the strangest feeling you belong
我得到屬於你的陌生氣息
Why does it always rain on me?
為什麼大雨總是下在我身上呢?
Is it because I lied when I was seventeen?
是因為我在十七歲的時候撒了一個謊嗎?
Why does it always rain on me?
為什麼大雨總是下在我身上呢?
Even when the sun is shinning I can't avoid the lightning
即使當時陽光閃耀, 我還是無法避開閃電襲擊
Oh where did the blue sky go?
噢 藍天要何去何從呢?
Oh why is it raining so?
為什麼又下著雨?
It's so cold
好冷
Why does it always rain on me?
為什麼大雨總是下在我身上呢?
Is it because I lied when I was seventeen?
是因為我在十七歲的時候撒了一個謊嗎?
Why does it always rain on me?
為什麼大雨總是下在我身上呢?
Even when the sun is shinning I can't avoid the lightning
即使當時陽光閃耀, 我還是無法避開閃電襲擊
Why does it always rain on me?
為什麼大雨總是下在我身上呢?
Why does it always rain on…
為什麼一直下著雨…


在不同的時間不同的心情能找到相應的歌曲實在有著說不出的感覺

希望一切都好

沒有留言:

張貼留言